top of page

מבט כללי וסקירה על הקונטרולר Traktor S3 Mk3

עודכן: 3 בנוב׳ 2022

הקונטרולר השני בסדרת הקונטרולרים המלאים לשליטה על תוכנת Traktor שיצרה Native Instruments הוא ה- Traktor Kontrol S3, קונטרולר דיג׳יי בעל ארבעה ערוצים.

דגם זה מציג יכולות שליטה ופיצרים מתקדמים יותר מאחיו הקטן.

הנגנים

מבחינת הדקים, כלומר יחידות הנגנים שבצידי הקונטרולר - הן זהות לחלוטין.

בכל אחד מהצדדים נמצא ג׳וג גדול ונוח בגודל ״5.5, שחלקו העליון והמתכתי מתפקד כמו תקליט הנשרט ע״י מחט (ובעצם יוצר סאונד של סקראץ׳ ברגע שניגע בו ונזיז את הג׳וג, ניתן לבטל פונקציה זו) וחלקו החיצוני בצבע שחור מתפקד כמו ג׳וג בנגן CDJ שמאיץ ומאט את הטראק (תלוי בכיוון הסיבוב) כדי להתאים את השיר הנכנס לזה שמתנגן ברחבה.

בנוסף לזה תוכלו לתקן את הגריד בתוכנה תו״כ נגינה בעזרת הג׳וג וכפתור ה- Grid שנמצא ליידו.

מעל הג׳וג תמצאו אינקורדר ל- Browser בתוכנה (אחד לכל דק) בעזרתו תוכלו לבחור את השיר הרצוי מהפלייליסט שלכם ולהטעינו לערוץ הרצוי.

בראש הג׳וגים מצד שמאל תמצאו כפתורי Flux ו- Reverse להעשרת הנגינה.

בתחתית הקונטרולר בכל אחד מהדקים תמצאו כפתורים הבוררים על איזה ערוץ בתוכנה שולט הדק בכל רגע נתון (צד ימין ישלוט על ערוצים - B/D וצד שמאל ישלוט על ערוצים A/C) כך שבפועל אומנם בקונטרולר קיימים פיזית רק שני דקים, כלומר שני נגנים אך תוכלו לנגן איתם על ארבעה.

כפתורי Play/Pause ו- Cue גדולים ונוחים, שמונה פדים (בכל צד!) לשימוש של Hot cue או לנגינת דגימות וסאונדים תוך כדי התקלוט (עם כפתורים הבוררים בין שני המצבים של הפדים), שני אינקורדרים למצבי Loop ו- Move וכמובן פיידר ארוך ונוח לטמפו המאפשר שינוי של ה- BPM עם כפתורי Sync ו- Keylock לשמירה על הסולם המוזיקלי המקורי של השיר גם אם משנים את המהירות.



מיקסר

במרכז הקונטרולר נמצאת יחידת המיקסר.

נציין שקונטרולר Traktor Kontrol S3 הוא אינו מיקסר DJ עצמאי ויחידת המיקסר שבו שולטת על המיקסר הוירטואלי שבתוכנת Traktor Pro.

השליטה שמציע הקונטרולר היא על ארבעה ערוצים, לכל אחד מהם פיידר ווליום משלו, כפתור Cue לשליחת הערוץ לאוזניות (PFL) עם שליטה על ווליום האוזניות, יחידת EQ עם שלושה תחומי תדרים (Low, Mid, High) ליד כל EQ נמצאות נורות שמציגות את הסיגנל היוצא מכל ערוץ בצורה ויזואלית בשלושה צבעים - כחול, כתום ואדום כשהסאונד נכנס ל״קליפ״ ודיסטורשן ונוב גיין לאיזון העוצמה הנכנסת לכל ערוץ.

בתחתית יחידת המיקסר נמצא קרוספיידר כיאה למיקסר דיג׳יי מסורתי.


יחידת אפקטים

במרכז המיקסר נמצאת יחידת האפקטים המחביאה בנק של ארבעה אפקטים זמינים להדלקה וכיבוי בכל רגע נתון. את האפקטים תוכלו לבחור מתוך תוכנת טרקטור ואחד הפיצ׳רים הכי חדשניים פה הוא העובדה שתוכלו להחליט שבכל ערוץ יחכה לכם אפקט אחר, וכמובן שאם תרצו להחליפו או לאפס את יחידת האפקטים - אפשר לעשות זאת בלחיצת כפתור.

השליטה על האפקטים היא דרך כפתור הפילטר שמעל הפיידרים.


כרטיס קול

כיאה לכרטיס קול איכותי לדיג׳יי המנגן ברחבות ובהגברות ענק, ה- S3 מאובזר בכרטיס קול איכותי בעל רזולוציה המרה של 44kHz/48kHz ו- 24bit.

בגב הקונטרולר נמצאות יציאות ראשיות להגברה, או דרך RCA (לחבור מול מיקסר דיג׳יי במועדון לדוגמא) או יציאת XLR דרכה תוכלו לחבר את הקונטרולר ישירות לרמקולים.

אם זה לא מספיק לכם, קיימת גם יציאה לרמקול Booth בפורמט של PL-TRS וכניסת Line In ב- RCA, וחיבור iOS לשליטה ונגינה על אייפד (בשביל זה צריך כבלים ומתאמים תואמים, הם לא כלולים יחד עם הקונטרולר!).

בקדמת הקונטרולר קיימת יציאת האוזניות (בשני גדלים) וכניסת ״קומבו״ למיקרופון המתאימה גם ל- PL וגם ל- XLR.

חיבור הקונטרולר למחשב יעשה באמצעות כבל USB (שכלול כמובן) והוא מקבל מתח באמצעות ספק הכוח שמגיע איתו.

כניסות, יציאות וחיבורים של הקונטרולר Traktor S3 MK3:

חבילת תוכנה

עם הקונטרולר תקבלו רישיון לתוכנת Traktor Pro 3 המלאה. מדובר בתוכנת תקלוט מקצועית לחלוטין והדיג׳יים הטובים בעולם עושים בה שימוש, ביניהם שמות כמו - זד, גיא גרבר, ריצ׳י האוטין ועוד.

בתוכנה תמצאו ארבעה ערוצים, מגוון אפקטים וכלים מתקדמים לדיג׳יי העובד בשילוב עם סאמפלים ולופים לשימוש מול ה- Remix Decks.

בנוסף, תקבלו רישיון לתוכנת Traktor DJ 2 שהיא תוכנה קלילה יותר בעלת שני ערוצים, מיקסר ופלייליסט ויכולה לעבוד אפילו על אייפד (נוחה מאוד לעמדת חופה לדוגמא או כגיבוי עם אייפד).


לסיכום, ה- Traktor Kontrol S3 Mk3 הוא קונטרולר מושלם לאלה מכם שרוצים להיכנס לעולם הדיג׳יי המקצועי עם ציוד ברמה קצת יותר מרשימה, עם יותר אופציות שימושיות וחיבורים מקצועיים.

25 צפיות0 תגובות
bottom of page