top of page

שוקלים לקנות מחשב לאולפן הביתי או לדיג'יי? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

עודכן: 27 בינו׳ 2022

בבלוג הבא נגלה לכם את כל הרכיבים החשובים בבחירת מחשב יציב לעבודה באולפן הביתי וכן הסבר על כל רכיב

מדוע בכלל צריך מחשב אודיו מקצועי?

מחשב אודיו מיועד לביצוע של משימות רבות וקריטיות בתהליך ההקלטה, ההפקה והמיקס באולפן האישי/ביתי והמקצועי. על מחשב האודיו לעמוד בזמן אמת במס' רב של משימות עיבוד נתונים בעומס גבוה תוך שמירה על סנכרון מושלם וללא איחור כלשהוא.

כיום, מרבית כלי ההפקה של הטכנאי באולפן הדיגיטלי הינם מבוססי תוכנה. ההקלטה, עריכת האודיו, אפקטים והכלים הוירטואלים - הם למעשה פעולות שמחשב באולפן נאלץ לבצע בזמן אמת.


מעבר לטיפול מחשב האודיו. בניגוד למחשב ביתי רגיל, סביבת האולפן וההפקה המקצועית אינה סלחנית וממחשב האודיו נדרשת תפוקה מירבית עם מינימום תקלות, רעש או הפרעות.

אז בואו נדבר על הרכיבים שחשוב לשים לב אליהם בבחירת מחשב אודיו לעבודת סאונד והפקה באולפו הביתי:


נייח או נייד:

בשלב הראשון נצטרך לבחור האם כדאי לקנות מחשב נייח או ניד.

מחשב נייח בדרך כלל יהיה זול יותר ויתן תפוקה טובה יותר אך גם מחשבים ניידים כיום יכולים לתת לנו מענה מצויין לכל מה שקשור לכוח עיבוד וגם להנות מהיתרונות שניידות מאפשרת לכן בחירת מחשב נייד או נייח תהיה לפי שיקולים של המשתמש עצמו בהתאם לתקציב וסביבת העבודה.



מעבד:

החלק האחראי על פעולות החישוב הרבות שקורות בתוך המחשב, נקרא גם בשם CPU.

המעבד הוא למעשה יחידת עיבוד מרכזית (באנגלית: Central Processing Unit או בקיצור CPU), ובו בעצם מתבצע כל תהליך החשיבה. ככל שהמעבד מהיר יותר, ככה תוכלו לבצע פעולות כמו עבודה עם אקסל, גלישה באינטרנט, עריכת תמונות , לשחק במשחקי מחשב וכמובן לעבודת אולפן וסטודיו במהירות יותר גבוהה ועם פחות עקבות.


זיכרון RAM

אחראי על שליפת מידע זמני, תחשבו על כך שיש לכם סדנא לבניית גיטרה, שולחן העבודה שלכם ריק כאשר אתם מגיעים לסדנא אך כאשר אתם מתחילים לעבוד, אתם תוציאו את כלי העבודה והעץ מהמחסן ותשימו על השולחן כך שיהיה לכם נגיש תוך כדי העבודה וכאשר נסיים לעבוד, נחזיר את הכל חזרה למקום עד יום העבודה הבא.

באותה צורה שאנו עובדים על פרויקט מוזיקלי בתוכנה, אנו נעזר בהמון אפקטים, דגימות , כלים ורטואלים בפרויקט וכדי שהם יעבדו חלק, המחשב ישים אותם בזיכרון הזמני תוך כדי עבודה על הפרוייקט, אז ככל שיש לי יותר זיכרון RAM המחשב יוכל להריץ פרויקטים כבדים עם כמות גדולה של אפקטים, כלים ורטואלים בו זמנית.

בסיום העבודה, וסגירת הפרויקט - הזיכרון RAM יתפנה.


איכסון ושמירה:

זהו הכונן שבו המידע נשמר תמיד גם כאשר אכבה את המחשב - למעשה הכונן בו אני שומר הכל - קיימים 2 סוגים נפוצים לשימוש:

כונן HDD - דיסק פיזי שמסתובב כדי להגיע אל הנתונים על גביו לכן הוא איטי יותר מבין השניים אך זול

כונן SSD - זיכרונות צ'יפים כך ששליפת המידע היא מהירה יותר אך זהו יחסית מוצר יקר יותר


ספק כוח ומאווררים:

המאווררים של המחשב מפיקים רעש שיכול להשפיע על הסאונד בחלל העבודה שלנו, בין אם נרצה להקליט מיקרופון או ליצור ולהפיק מוזיקה בחדר, תמיד כדאי ללכת על מחשב שקט.

בבחירת מחשב נייח יש לדרוש שמאווררי המחשב יהיו שקטים גם של הספק וגם של המעבד, אם מדובר במחשב נייד יש להתייעץ עם נציג בעת קניית המחשב


לאחר שהבנו את הרכיבים החשובים שכדאי להכיר בבחירת מחשב וקיבלנו הבנה כללית למה לשים לב, תמיד רצוי להתייעץ גם ממי שאתם רוכשים ממנו את המחשב. להלן אופציות טובות להתבסס עליהם:


דרישות מחשב ממוצע שעושה את העבודה

מעבד I5 1.8HZ

זיכרון RAM: 8GB

איכסון ושמירה: 256GB SSD


דרישות מחשב לשלבים מקצועיים ובתקציב גבוהה יותר

מעבד I7 2.4HZ

זיכרון RAM: 16GB -32GB

איכסון ושמירה: 500GB SSD ומעלה


ללימודים מקצועיים וקורסים דיגיטליים בסאונד, הפקה מוזיקלית ודיג'יי - לחץ כאן

199 צפיות0 תגובות
bottom of page